Blommor och bin! forts...

Har gått en inspektionsrunda på mina ägor och tänkte att jag skulle visa vad som hänt sen sist!

Krusbär!
Det verkar faktiskt som att krusbärs-busken inte brytt sig nämnvärt om att den blev mosad i samband med trädfällningen!



Äpplen!
Tror inte att jag smakat på mina egna äpplen nångång.. möjligen något surt kart förra året, men för övrigt så va det ju inget vidare äppelår förra året för att någon, eller några andra, hann provsmaka i princip alla innan dom blev så pass mogna att det va dags att skörda dom...
I år hoppas jag på bättre lycka =)



Körsbär!
Förra året va första gången det blev bär på körsbärsträdet! Jag tyckte inte nått vidare om dom, men vet inte om det beror på att jag helt enkelt inte tycker om körsbär eller om dom bara inte va goda... Verkar hur som helst se ut att ha goda chanser till ett nytt försök i år!



Rabarber!
På dom flesta håll har rabern hunnit gjort sitt redan... det kan man inte säga om min!
Detta nådeår fick ett stor fett underkänt i betyg och nu är det jag som ger upp hoppet och hämtar hem en ny planta från mamma! Så är kan man bara inte ha det...


Kommentarer
Postat av: chaos

Oh! Vad mycket gott du har! Och jag som måste nöja mig med min squash och smultron....

2008-06-30 @ 10:51:58
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: allicen

chaos:

smultron är inte illa! Skulle gärna byta mot min rabarber hihi!!

2008-06-30 @ 14:16:43
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0