mer underarbete

Har varit till färghandeln och hämtat tapeterna idag och passade på att fråga lite om underarbetet.
Det visade sig efter spacklingen att det blivit lite bubblor här och var där tapeten spaltat sig (facksnack oh yeah!!) och fick då rådet att slipa ner dom spacklade ytorna, stryka på ett lager av nån sorts olja och sen rolla hela väggarna med vit färg.

Har du använt olja innan du tapetserat och hur fungerade det?

Såg också att det fanns burkar med något som hette "olje bets" vilket kommer bli toppen att betsa min redan oljade apotekardisk med =)
Jag är mycket glad men ska nog gå dit med en låda som dom får titta på innan jag bestämmer mig för att köpa hem något.
Av någon anledning undviker jag att lita helt och fullt på mitt eget omdöme i sånna här frågor :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0