Om priciper och traditioner

Jag klär alltid min julgran på kvällen den 23e (december) om det inte föreligger giltiga skäl för att "fuska", så som exempelvis jobb.
Om man ska kalla det en tradition eller en princip vet jag inte, men det är så det ska vara!

Julsakerna får ju heller inte börja plockas undan förens det är "Knut" och eftersom jag inte sätter fram mina tomtar redan i November har jag ju inte heller hunnit "tröttna" på dom som många jag känner säger att dom gör redan före nyår...
Mina tomtar är så vackar att det gör ont i ögonen att titta på dom och om jag inte hade mina traditioner/principer skulle dom gärna få stå framme året om :)

I år däremot har jag börjat fundera på om det inte är möjligt att göra lite undantag från regeln och klä granen redan den 21a eller 22a... Men får man verkligen göra så?

När klär du din julgran?

Kommentarer
Postat av: cessa

Ja de får man om det passar bätre att göra de då men inte tidigare än så.

2008-12-20 @ 15:29:49
Postat av: allicen

cessa:

Det passar egentligen lika bra.. jag är helt ledig den 23e så jag har gott om tid att gör det då, det är bara det att jag knappt kan låta bli längre!

2008-12-20 @ 15:32:32
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0