Lussefrukost

I morse gick jag upp strax före 7 för att se lucia på tv och äta en mysig frukost, när jag kom upp märkte jag dock att jag fortfarande var mätt efter julbordet igår så det fick bli en kopp te bara.
Såg fram emot att få kura ihop mig i soffan och lyssna på luciasångerna men ack så besviken jag blev!
När jag gick i skolan hände det några år att jag hade sovmorgon på lucia och när jag var för liten för att vara själv hemma på morgonen så körde mamma hem mig till farmor när hon skulle till jobbet och där tittade vi på lucia på tv innan jag skulle iväg.

Idag var det ett pyttelitet luciatåg men bara 6 tärnor och tre stjärngossar (och en lucia såklart...), visserligen fanns väl en kör långt borta i bakgrunden men det är ju inte alls samma sak!
Jag blev så besviken att jag inte ens tittade klart utan stängde av och gick tillbaka till sängen och sov lite mer... Nog var det allt bättre förr ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0