Spöregn

Det är verkligen ingen överdrift att säga att regnet öser ner idag :(
Mamma sa att vi skulle få minst 50mm här idag... Inte så jättekul kan man ju tycka!

Idag ska jag iaf städa här hemma, imorgon ska det nämligen ätas middag här efter att morfar, mamma, moster och hennes 'man' varit på Operan!
Jag är jättenervös, eftersom moster aldrig har varit hemma hos mig sen jag flyttade hemifrån och nu känns det lite som att jag ska visa vem jag är, inte bara vem jag är som en del i en familj.
Tyvärr råkar det ju vara så att jag inte alls är 70-tal, vilket mitt hus till 70% består av :S

Jag har även tid för massage idag (det blev ju inget igår) och det behövs verkligen!
När jag va där häromdagen sa hade jag onda pickar innuti ena axeln, men dom gick inte att få bort helt... efter att jag jobbat två skift är hela axeln ond och ett område ömmar när man klämmer på det (vilket jag ju inte kan låta bli att göra för att jag måste kolla om det blir nån skillnad minut för minut).
Blir det inte bättre av massagen måste jag nog sjukskriva mig och ta mig till en sjukgymnast, vilket retar mig eftersom jag inte har så många skift på jobbet.

Vill inte vara sjukskriven så jag missar kurserna och jobbet på sektionen, det klarar jag ju av och eftersom jag är borta så mycket för det vill jag gärna jobba dom skift som blir kvar!
Men men, det är ett (ev) senare bekymmer! :)

Vad ska du göra idag?

Kommentarer
Postat av: chaos

vad jobbar du som? Ingen tycker det är kul att bli sjukskriven så jag kan förstå dig. Jag jobbade hela våren även om jag egentligen var sjuk! Jag håller på dock att lära mig att prioritera min hälsa...hoppas jag!

2008-08-08 @ 14:26:59
URL: http://fabulouschaos.blogg.se/
Postat av: allicen

chaos:

Jag jobbar som undersköterska i äldreomsorgen, inte alls bra för mig med min klena rygg alltså!

2008-08-08 @ 14:31:16
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0