Jag är lycklig! Del 1

Wiiiieee!!!
Jag är så glad! Så jäkla glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen, så glad att jag måste påminna mig själv att andas =) Men en sak i taget och jag börjar med det sista som hänt och som verkligen fick mig att bubbla över :P

Under hela tiden jag jobbat på den avdelningen där jag är nu, har jag tyckt att jag tvingats göra för mycket tid och det har varit en stor orsak till att jag periodvis varit väldigt stressad och kännt att jag inte hinner med.
När jag lagt fram mina argument till att min extratid borde minskas ner i takt med mina löneavdrag, har jag bemötts med ett enda motargument, ett papper med en tabell där det står att ledigheten måste vara i en följd och inte sporadisk (så som min är).
Man hävdar att den som konstruerat schemat är den som har satt upp dessa regler och att dom därför måste följas.

Igår googlade jag fram adressen till mannen bakom schemat och idag har han svarat!
"Att frånvarodagar ska ligga i följd för att reducera extradagar är inget som jag hittat på. Jag menar att det är fel."

Så.. nu går vi in i rond två!
Dom får gärna behålla tabellen, men då måste det nog till en ny motivering =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0