Helsingfors

Konferens-resan till Helsingfors gick över förvantan bra och så mycket som jag skrattat under dom här dagarna vet jag inte när jag gjorde sist!
Två meters finnen V är helt klart min nya idol och om jag inte hade vetat bättre skulle jag vilja bli som honom =)

Även på den här konferensen var ju syftet att göra en verksamhetsplanering, eller åtminstonde lägga upp förslag till hur vi ville att den skulle se ut.
För första gången när jag varit ute och kryssat lämnade jag även båten i Helsingfors då vi skulle på ett studiebesök, i vanliga fall brukar vi ha konferens även under tiden vi ligger i land men nu fick vi alltså förtroendet att lämna skutan!

Att gå på studiebesök i finland skiljer sig en aning mot vad man är van vid här hemma och den mest påtagliga olikheten är väl att man inte fattar ett skit av dom säger, haha!
Att ha varit på en finsk power point presentation är inget som vem som helt kan skryta med och som om inte det räckte för att vara mallig så höll jag mig faktiskt vaken och kunde hänga med i översättningen :)



Någon finsk disco-dans blev det dock aldrig för min del, det hanns liksom aldrig med och om man ska vara ärlig så infann sig aldrig dans formen heller, trots att jag (i rent medicinskt syfte) drack Jäger till maten på kvällen :O

Mitt största bekymmer inför den här resan var ju, som jag säkert skrivit om, det faktum att jag skulle bli tvungen att dela hytt med okänding!
Jag fick bo med elektriker Ylva och det visade sig att det gick alldeles ypperligt bra! Våran hytt luktade hallon i princip hela resan och att begära mer än så på en finlands kryssning är väl ändå att begära för mycket?

Som extra uppdrag under resan fick vi i uppgift att dela ut våra snygga knappar och när vi började hade vi 200 stycken, dom visade sig gå åt hur fort som helst... jag undrar varför...


Nu orkar jag dock inte skriva mer.. har typ 100 blogg inlägg kvar att läsa igenom innan jag är ifatt igen så nu blir det blogg-mara :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0