After after work

Då är jag hemma igen.
Och bevisligen går det att "ta det lugnt"! även om jag måste erkänna att det tog emot på många sätt!
Jag intog endast den mat och dryck som bjöds på, för en gångs skull, men låt säga så här... min stavning har inte mycket hjälp av det :P Det kämpas med tangentbordet här skall ni veta!

Kvällen började med att det bjöds på "någon slags pannkaka med fyllning" aka creps (med räkstuvning) vilket inte var helt fel, för att inte ta i och säga att det va riktigt gott!
Till varmrätt var det oxfilé, vilket ju inte finns med på min topp 5 lista, även om den här, trots den något överdrivna kryddningen, får betyget godkänt!
Efterrätten bestog av det enda här i världen som aldrig kan vara fel; blåbärspaj! Me like! och därefter serverades även kaffe och något så snofsigt som avec... jag tog bailys och genast befann jag mig mitt i ett "halleluja moment" Me like even more!!

Efter att all mat och dryck tagit slut dröjde det inte länge innan det visade sig vara hög tid att se över möjligheterna att komma hem utan närkontakt med regnvädret som infunnit sig.
Tidigare under kvällen hade jag och bror (med tillhärande vänner) en överdrivet trevlig vinkstund och därav visste jag att han fanns i staden.. han visste också att jag befann mig på le pub.

Mitt sms: Är du nykter?
svaret: Nä inte helt, är du? (hallå?!?! gissa!!)
resend: Nej, jag behöver få tag på någon som kan köra mig hem om en stund...
därefter: total tystnad!

Strofen "på promenad genom stan" fick sedemera en helt annat innebörd och lägg därtill en ofantlig mängd duggregn och ni förstår precis hur trevligt det var att ta sig hem...
Hann dock med att boka in en date till imorgon... vid fyra tiden... ni vet, så att man hinner med det sena fyratåget hem! Men jag tror inte att jag behöver stressa, eftersom jag kommer ta det tidiga 9 tåget på morgonen, istället för det sena 9 tåget alltså! :)

Nu ska jag bädda ner mig för att vara pigg inför morgondagen äventyr... (återkommer med mer info om det imorgon kväll)
Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0