att ha ett mål...

Man måste ha ett mål i livet!
Så säger endel.
Dom som är kloka och har betalt för att kräkas upp sånna där saker som får paniken att växa innom mig.

Jag har inget mål.
Däremot kan jag för första gången i mitt liv känna att jag har en strävan mot något, även om jag inte riktigt vet vad det är ännu.

Förut hade jag en föreställning om vad jag trodde att jag ville och jag gjorde väl några halvhjärtade försök att nå dit... Nu har den bilden rasat samman.
Nu finns inte längre drömmen och först NU lägger jag ner både själ och hjärta i att komma dit jag ville då.

Det känns bra att veta att jag inte bara kämpade för drömmen, utan att jag fortfarande kämpar nu när jag vaknat och det känns ännu bättre att jag veta att det jag förut gjorde för eran skull nu enbart är för min egen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0