Snökaos

Inatt kommer hela staden där jag bor drabbas av ett äkta snökaos!
Hade jag bott i Esto, eller möjligen Örebro, hade paniken redan varit ett faktum, snön ligger kvar på marken :O

Har haft ut lilly på en åktur i ca 30 minuter, de 15 första ägnades åt att poppa diskant medans fläkten arbetade på högvarv med att få bort imman på framrutan, de restrerande 15 blev ett riktigt Bergslagsrally med sladd i konsumkorsningen och glidbromsning vid okq8.
Lite sugen blir man på att ta en stationsrunda, men man måste lära sig att behärska sig.

När fader vår ska gå ur bilen frågar han mig lite klurigt "och hur väl känner du din bil invändigt?"
Jaha! räcker det inte med att jag i 9 fall av 10 känner igen bilen på ica parkeringen???
Han har alltså gjort nått med bilen som jag otacksamt inte ens märkt!!!
Städa kan det inte vara, för björkfröna från i höstas låg kvar på instrumentbrädan, men däremot klurar jag lite på om jag fått en ny hatthylla istället för den första som va lite... hmm... nött i kanten??

Ska försöka att inte ligga sömnlös över detta inatt men first thing imånn när det är ljust blir en inspektion!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0