När jag köper skor

Jag kommer in i affären och hittar stövlarnas stövel (nej, inte alls i närheten av en sån som jag borde köpa, dvs en varm vinterstövel som tål snö och som det går att promenera på isiga gator med) hur som helst ser affärsinnehavaren att mina ögon formligen lyser och att jag så smått börjar dreggla så hon säger "jasså du vill också ha dom där..."

I samma stund inser jag att det finns alla storlekar,  utom min... och säger "har hon varit här???" till svar får jag att det såklart (vem annars) är syrran som varit här hon köpt min stövel!

Jag blir sur och spanar vidare och så får jag se att det står stövlar på golvet i ett hörn... dom ser ut att vara varma... och dom ser ut att kunna anvädas vid snöigt och halt väglag... dom ser ut som en stövel som är precis vad jag behöver... Faktum är att dom såg exakt likadan ut som dom två paren jag har hemma men glömt att jag köpt.

Så jag går hem, rotar runt i en garderob och vipps så har jag ett par bruna och ett par svarta, helt nya vinterstövlar =))

Kommentarer
Postat av: Linnis

Alltså har jag gjort dig en tjänst?

2007-11-12 @ 13:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0