plankresan

Idag va den stora dagen då jag skulle beställa hem lite färg =)
Äntligen tänkte jag!! och försov mig :(

Dagen började ju alltså inte på det bästa av sätt... utan att överdriva skulle man kunna säga att det va det sämstaste... 40 minuter... men så fick jag ju bekräftat att jag väl kanske inte tagit hand om mig själv den sista tiden!

Nåväl... alla morgon rutiner förutom typ dusch och påklädning fick prioriteras bort, nu blev det bråttom!!
När jag väl kom till färgaffären var jag, som tur va den enda kunden! jag blir lite lätt stressad när det kommer inte den ena gubben efter den andra och står och ser ut som att jag tar upp jätteviktig tid för dom :S
Hur som helst var vi till en början tvungna att fastställa vilken typ av färg jag skulle ha och det va inte det lättaste... jag fick kolla in färgen både på huset där affären är och på en liten bod bakom...
(någon sa: hon har väl lärt sig hur noga det är *suck*)
Jag kom fram till att bodfärgen va den bästa och trodde väl i och med det att alla problem var lösta, men oj så fel jag hade!!!!

Nu visade det sig att kolören som jag egenhändigt krånglat mig till innehåller FÖR MYCKET färgpasta för att kunna brytas till *arg* det kommer helt enkelt aldrig torka om jag skulle välja att gå emot naturlagarna och kräva att färgen bröts i alla fall.
VAD GÖR MAN??????? akut psyk??

Men som vanligt så fanns hon där, Marianne!
och nu finns åter hoppet om att det går att ordna... det hela slutade helt enkelt med att min väldigt vackra provplanka kommer bli sågad i två lika vackra delar som den första var, varav den ena kommer få fortsätta leva sitt liv någonstans i närheten av skärets soptipp, den andra har redan under denna dag vidgat sina vyer genom att ge sig iväg på en resa med ett färglabb som slutstation.
Jag är lite orolig över att människorna där kommer blir så till sig av min fina färg att dom kommer vilja sno den av mig innan jag hinner kräva pantent på den :O

Nåja... dom får göra vad f*n dom vill med både färgen och plankan bara jag får min färg nångång!!!!!
Måndag... jag längtar till måndag!!!!

Kommentarer
Postat av: Fridah

Var du naken på färgaffären??!??!?!?!? HAHA

PoK Super F

2007-10-24 @ 16:44:51
URL: http://medlem.spray.se/fridahstella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0