Möhippa tagning 2

Igår va det alltså dags för sommarens andra och sista möhippa... den här gången fick jag vara med och hämta bruden, vilken nog va kvällens höjdpunkt! Hade jag gått hem efter det hade jag iaf varit nöjd =) så klockrent!!!!!
Hon hade blivit bjuden på 60års fest hos släktingar och hade inte en susning om vad som var på gång!
och satt med förvånad uppsyn i vad som kändes som en evighet innan hon kände igen nån av sina egna vänner... som för övrigt inte ens hade klätt ut sig! haha!!

Kvällen tillbringades till större delen på STRIKE vilket utan svårare ekvationer betyder att man spelar bowling.
Jag hade i en stund av total förvirring, frivilligt sagt att även jag skulle vara med och spela vilket jag bittert fick ångra hela kvällen... visserligen innebar inte gårdagens omgång fara för livet, vilket faktiskt har hänt, men det är ändå inte det minstaste roligt!
smärta, trötthet, tristess och hemlängtan är bara några få symptom som visar sig redan innom den första halvtimmen.
Eftersom jag som vanligt är smäst på allt (och det är sant! ) så även bowling, så tog det inte speciellt lång stund innan mitt intresse började riktas mot baren istället och efter att jag väl varit och köp min cider så la jag minimalt med energi på spelet...

snart är det dags att vara lite ledig igen! ska bli skönt... jag hinner knappt med att leva för allt jobb :(
Trackback
RSS 2.0