full fart igen!

under några dagar har det varit relativt lugnt... det är slut med det nu =))

Nu är vi inne i vad som i sportsammanhang skulle kunna benämnas som slutstriden... nu är det inte sport det handlar om och tack och lov är det ingen strid hemma i mitt kök!!
Nä... det som det hela handlar om är alltså att köksbytet börjar närma sig slutet (därmed inte sagt att det inte är mycket kvar att göra)

Diskmaskinen har kommit på plats... men tyvärr så stämde inte rören så den är mest dekorativ nu... inte för att den är speciellt snygg att se på men lyckan man känner när man ser den och vet att snart... snart!!! är det slut på handdiskning igen!! gör att den pryder sin plats med ett alldeles speciellt skimmer omkring sig!! :P

Nu trodde ni säker att ni skulle få se en bild på en glammig diskmaskin men nee... jag kommer göra er besvikna!

Något som ni däremot inte slipper undan att se är att arbetet med tapeterna är påbörjat!!!!

image34

jag vet och erkänner att färgvalet är aningen fegt... men det är sååå jag... (grå :/ )
Känner att tapeten bör vara ganska diskret eftersom det är så lite yta som ska tapesteras... tänker mig att en mönstad eller alltför "utmärkande" tapet skulle skapa... vad heter det?? motsatsen till jämnvikt?? ja ni vet... rummet blir ju liksom indelat i en tapetserad del och en del med enbart skåp... 50/50 skulle man kunna säga... och ingenstans går delarna i varandra...
Ni bara måste fatta vad jag menar!!! jag har fått utmärkelse som den bästa förklararen så hur skulle jag kunna vara otydlig??
Hoppas iaf att tapetseringen är klar imorgon...

vidare... i morgon kommer det hit en människa som ska sätta upp elementet... och förhoppningsvis fixa så att diskmaskinen blir använbar!! nån som kan gissa vad den här människa har för yrke??

Eftermiddagen idag har ägnats åt att köpa kakel... det blev inte mosaik.. och det blev inte speciellt färgglatt... men jag tror att det blir BRA.
Är väl egetligen inte rädd för färg (som vissa antyder ;) ) men är däremot rädd att binda upp mig mot någon färg...
Just nu ser jag ett kök som går i grått, vitt och svart...
När jag tröttnat på det tänker jag mig... *trummvirvel* ROSA!!! och då är det inte nått bubbelgumms tjafs jag tänker på :P

Åter till ämnet... det inköpta kaklet är visserligen fint som det är i kartongerna men tanken är ändå att det ska komma upp på väggen... och för att presicera tanken så tänks det att det ska ske på lördag :)
Sedan återstår väl mest att sätta upp lister lite här och var... innan rummet anses som färdigbehandlat =))

Vilket ska bli skönt!!! jag har baluns att planera.. det kommer bli ont om tid men vem bryr sig väl om det??
Jag håller verkligen på att bli en annan människa!! haha!!!


Så kan jag också meddela att Nea är tillbaka från over there!! hon bjöd mig på godis med ett oklädsamt leende på läpparna och jag gisade på att det va kräk godis á la Harry Potter haha!! tur för mig så hade jag fel! det måste vart första gången???

Kommentarer
Postat av: Nea

haha, du är ju bara för underbar! :)

2007-04-13 @ 00:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0