framsteg!

nu har det hänt grejjer igen... som vanligt passade jag på att jobba då haha!!!

Tapeterna är nu uppsatta =) bara bården kvar men det fattas lite lister innan det går att få upp den...

Tapet = nöjd med

Så är då kaklet på plats... misstänker att det varit en hel stab här och arbetat, som i alla "gör det själv" program... när dom slutar filma dyker hantverks armén upp och så va det nog när jag hade gått till jobbet idag! för alla dessa kakel plattor har hamnat på väggen i en rasande fart!! :O

Kakel = nöjd med
Fog = mindre nöjd med, men den mörkare hade blivit svart... = inte nå bättre

image35

att välja kakel är nog det som egentligen varit svårast... utbudet i dom butiker som förärades med ett besök var inte så gediget som jag trodde... inte heller servicen... vart är alla hederliga försäljare som lurar på oss ovetande konsumenter en massa saker vi inte alls tänkt oss???
Nee... kanske är det inte det jag är ute efter men lite mer vägledning, råd och framförallt förslag på liknande varor...
Som skrivet i gästboken är, så vet jag ju vad jag vill ha... men när jag inte gör det så står jag ju där handfallen som en .. hmm byfåne i vägskäl =) (ganska bra beskrivning av mig på riktigt!!)

Något som jag missat att informera om är ju att både kylen och frysen nu är på plats och i allra högsta grad tjänstgörande... bild?? självklart!!

image36

så har vi då återigen promblematiken med dessa handtag, börjar känna som att alla handtag gaddat ihop sig och genomför nån sorts kupp mot mig!!
skulle vilja ha dörrarna åt andra hållet på kyl/frys men såklart så finns det ett handtag på skafferiet som lägger sig i och på ett minst sagt hotfullt sätt visar att det kommer minsann inte på frågan... det argsinta skafferihandtaget har nämligen hotat med frysdörrsmisshandel om ett handtagsbyte på nämda skåp skulle ske... ett hot som jag på intet sätt tar lätt på utan snällt liksom kladdet mellan kakelplattorna fogar mig och förblir irriterad i min tysthet...

Nåväl... en dag ska jag och frysen komma på ett sätt att ge igen... what comes around - goes around! har jag hört att dom säger... over there...

På den sista bilden för dagen kan man tydligt se att elementet är på plats... tyvärr skulle jag kunna skriva några arga ord om termostaten... eller rättare sagt avsaknaden av en! efter att ha bett rörmokaren inte mindre än TRE tydliga gånger om en ny termostat sprang han härinfrån... utan att ge mig en ny termostat = irriterad
jaja... än har vi inte sett slutet i den striden!!

image37

så... slutligen...
Jag bara ääälsar ju listor =)) och nu känner jag att jag kommit till den punkt där det känns helt rätt att rada upp altt som är kvar att göra!

  • Lister- tak
  • bård
  • lister golv (socklar för den som vill)
  • tröskel
  • spottar
  • el uttag - vägg
  • taklampor
  • diskamskinen + avloppet (japp... här ska reklameras!)
  • TERMOSTAT
  • Fläkt
  • Fönsterbräda
  • Öhhhmmm :$ vad har jag glömt

nåja... det räker väl för idag iaf =))


Kommentarer
Postat av: Acepinky

Snyggt kök och det där med listor är lovely! /Å

2008-03-29 @ 22:47:37
URL: http://acepinky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0